Leveranciersbeoordelingen
Richt je op de 20% die uitzonderlijk goed of slecht hebben gepresteerd en de meest kritische
Mogelijke behoefte
- "Leveranciersbeoordeling, of onderaannemersbeoordeling, die ervoor zorgt dat ervaringen met firma's worden geregistreerd"
- "Eerdere positieve en negatieve ervaringen met firma's worden bij de volgende inkoop meegenomen"
- "Eigen verbetermogelijkheden en die van eventuele nevenaannemers worden meegenomen wanneer wordt gewerkt met 360 graden feedback"
Invulling: Begeleiden bij opzetten en implementeren van leveranciersbeoordelingen
De kwaliteit van uw leveranciers , en binnen de bouw ook de onderaannemers, kan een belangrijke factor vormen in de geleverde dienst of product aan uw klant. De leveranciersbeoordeling heeft als doel de sterke en verbeterpunten van de leveranciers zodanig in beeld te brengen dat ook collega's deze ervaring kunnen benutten.
In een deel van de gevallen geeft de beoordeling alle vertrouwen in een nieuwe samenwerking in de toekomst. Ook kan de leveranciers als totaal voldoen maar zijn er wel verbeterpunten die u graag bij een volgende samenwerking op minimaal hetzelfde niveau wil zien. Bij een volgend inkoopgesprek kunnen er afspraken worden gemaakt over hoe deze verbeterpunten zullen worden opgepakt. In een enkel geval is het duidelijk dat met deze partij niet meer zal worden samengewerkt in de toekomst.
Wassenaar Advies & Training Gennepstraat 7 5043 LE Tilburg info@wassenaarat.nl 0031 (0)6 45 562 647